Τεστ προσωπικότητας – Η μηχανοποίηση του εργασιακού κεφαλαίου

Πολλές μεγάλες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τεστ προσωπικότητας προκειμένου να αξιολογήσουν τους εργαζόμενους τους και να αναλύσουν τις προσωπικότητές τους με στόχο να τους κατανείμουν στις κατάλληλες θέσεις, ή να τους αναθέσουν τα κατάλληλα project.

Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους τεστ πέρα από τα κλασικά τεστ δεξιοτήτων σε υποψήφιους εργαζόμενους στην εταιρία. Σε αυτή τη περίπτωση ο σκοπός είναι να μπορέσουν να κατανοήσουν εάν ο εκάστοτε υποψήφιος έχει πέρα από τα τυπικά προσόντα και τις ικανότητες να ανταπεξέλθει στα καθήκοντα από άποψη προσωπικότητας. Επιπλέον, στόχος τους είναι να δουν εάν ο υποψήφιος μπορεί να ταιριάξει στο δυναμικό της εταιρίας ή αν πρόκειται να δημιουργήσει προβλήματα.

Και στις δύο περιπτώσεις οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού μιας εταιρίας επιθυμούν να αυξήσουν την αποδοτικότητα της εταιρίας μέσα από τον έλεγχο του ανθρώπινου κεφαλαίου.

Τα τεστ αυτά μπορεί να θεωρούνται αξιόπιστα και να έχουν βασιστεί σε ψυχολογικές μελέτες χαρακτήρων και προσωπικοτήτων. Όμως, σίγουρα όπως κάθε αυτοματοποιημένο σύστημα δεν μπορεί να ελέγξει την πλήρη εικόνα ενός ατόμου. Αυτό σημαίνει πως σίγουρα υπάρχουν περιθώρια λάθους έστω και μικρά τα οποία μπορεί να στοιχήσουν σε κάποια άτομα την δουλειά τους ή να οδηγήσουν τους υπεύθυνους της εταιρίας σε λάθος συμπεράσματα με αντίκτυπο την αποδοτικότητα της εταιρίας.

Φυσικά, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες, θα έλεγε κάποιος, μπροστά στην πληθώρα της ζήτησης εργασίας των υποψηφίων αλλά και των συνολικών κερδών μιας μεγάλης επιχείρησης. Ως γνωστόν, οι μεγάλες επιχειρήσεις αντέχουν στο κόστος και δη στο μικρό κόστος ενός υπαλλήλου.

Το ζήτημα ωστόσο είναι πως οι αυτοματισμοί ολοένα και αυξάνονται και η ανθρώπινη κρίση και επιλογή ολοένα και μειώνεται. Αυτό έχει σίγουρα αρνητικό αντίκτυπο στην ανθρωπιά του εργασιακού τομέα δεδομένου ότι δεν θα ανταγωνιζόμαστε άλλους ανθρώπους με αντικειμενικά κριτήρια αλλά μηχανήματα που θα ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε παραβλέποντας χαρίσματα που δεν είναι εμφανή μέσα από τυποποιημένες διαδικασίες. Άλλωστε ο άνθρωπος είναι ένα ων πολύ προσαρμοστικό που οι καταστάσεις που αντιμετωπίζει τον αλλάζουν και τον βελτιώνουν ή το αντίθετο. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να δρα ως μηχανή προγραμματισμένη να αντιμετωπίζει με συγκεκριμένο τρόπο διαφορετικές καταστάσεις.

Έτσι τα τεστ αυτά παραμένουν ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο και ιδιαιτέρως αμφιλεγόμενα. Ένα από αυτά είναι το Myers-Brigg Type Indicator personality test. Το τεστ αυτό είναι από τα πιο δημοφιλή στον επιχειρηματικό κόσμο καθώς χρησιμοποιείται από το 80% των εταιριών του Fortune 500 και το 89% του Fortune 100. Το τεστ αυτό ελέγχει τέσσερις συμπεριφορές και καταλήγει σε 16 διαφορετικούς τύπους προσωπικοτήτων.

Στο παρακάτω Infographic της εταιρίας φαίνεται ο τρόπος κατανομής των προσωπικοτήτων, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τύπου και διάφορα άλλες στατιστικές. Παρόμοια ελεύθερα τεστ προσωπικότητας κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και μπορεί κανείς να προετοιμαστεί ώστε να γνωρίσει καλύτερα τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του χρησιμοποιώντας τα στην αγορά εργασίας. Ένα τέτοιο τεστ μπορεί να βρεθεί εδώ.

Πηγή: Business Insider

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s